شناسه خبر : 47750 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تاجر اقتصاددان

جولیان ماری مالوو چگونه نامی ماندگار پیدا کرد؟

 

آزاده چیذری / نویسنده نشریه 

84او نویسنده، اقتصاددان، مقاله‌نویس سندیکایی و رئیس سابق کالج بنت است. سابقه رسانه‌ای متنوع وی شامل کار در روزنامه‌ها، مجلات، رادیو و تلویزیون است. مستندهایی در زمینه مسائل اقتصادی و همچنین برنامه‌های دیگر رادیو و تلویزیون تولید کرده است؛ رهبری چندین سازمان زنان آفریقایی، آمریکایی را بر عهده داشته‌ و یک مدافع متعهد برای عدالت اجتماعی و اقتصادی و سخنران شرکت‌ها و کالج‌ها و همچنین سازمان‌های اجتماعی و مدنی بوده است. وی به عنوان رئیس کالج زنان بنت (Bennett College for Women)، پروژه‌ای را رهبری کرده است که چهار ساختمان را طی چهار سال ساخت؛ اولین ساخت‌وساز جدید در 28 سال گذشته. به پاس قدردانی از کارش، به او عنوان «رئیس جمهور امریتا» (Emerita) اعطا شده است.

تخصص‌های او در زمینه‌های اقتصاد، به ویژه اقتصاد بازار کار، سیاست، جنسیت، نژاد، آموزش عالی، مسائل مربوط به تنوع‌های جنسیتی، نژادی و قومیتی، و همچنین امور ملی است.

دکتر جولیان مالوو مدت‌هاست که به خاطر مشاهدات مترقی و روشنگرش شناخته شده است. او اقتصاددان کار، نویسنده برجسته و مفسر تنوع‌های جنسیتی و نژادی است. کمک‌های او به گفت‌وگوی عمومی در مورد موضوعاتی مانند نژاد، فرهنگ، جنسیت و تاثیرات اقتصادی آنها، در حال شکل دادن به افکار عمومی در آمریکای قرن بیست و یکم است. دکتر مالوو بنیان‌گذار و رئیس آموزش اقتصادی است، سازمانی که بر امور مالی شخصی و آموزش سیاست‌های اقتصادی و ارتباط آنها متمرکز است.

اگر می‌خواهید بیشتر با جولیان مالوو، رئیس و موسس دانشکده آموزش اقتصادی، کالج مطالعات قومی، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس‌آنجلس آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سنت‌شکن‌ترین روشنفکر

جولیان ماری مالوو، در 22 سپتامبر 1953 در یک خانواده کاتولیک، در سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمد. او پس از کلاس یازدهم وارد کالج بوستون شد و در مدت سه سال مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته اقتصاد در آنجا به دست آورد. او در طول اقامت خود در آنجا، وارد انجمن «فصل آیوتا»1 از خانواده دلتا سیگما تتا شد. او دکترای اقتصاد را از دانشگاه ام‌آی‌تی گرفت و دارای مدرک افتخاری از کالج بندیکت، کالج سوجورنر-داگلاس و دانشگاه ناحیه کلمبیاست.

او پس از پایان تحصیلاتش در ام‌آی‌تی، به سان‌فرانسیسکو بازگشت، جایی که از سال 1981 تا 1985 به عنوان استادیار در دانشگاه سان‌فرانسیسکو مشغول به کار شد. او سپس به عنوان پژوهشگر و استاد مدعو در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی از سال 1985 تا 1992 به تدریس اقتصاد، سیاست عمومی و مطالعات آفریقایی-آمریکایی پرداخت.

به عنوان یک نویسنده و مقاله‌نویس سندیکایی، آثار او به طور منظم در یو‌اس‌ای تودی، Black Issues in Education Higher، مجله خانم، مجله اسنس و پروگرسیو منتشر شده است. همچنین ستون‌های هفتگی او در روزنامه‌های متعددی از جمله لس‌آنجلس تایمز، شارلوت آبزرور، نیواورلئان تریبون، دیترویت فری پرس، سان فرانسیسکو اگزمینر و سان‌فرانسیسکو سان ریپورتر منتشر می‌شود.

مالوو به طور منظم در سی‌ان‌ان، بِت و همچنین در برنامه تلویزیونی دانشگاه هوارد، ایونینگ اکسچنج  ظاهر می‌شود. او در شبکه‌های PBS To The Contrary، کانال فاکس‌نیوز، و ایستگاه‌هایی مانند C-SPAN، ام‌اس‌ان‌بی‌سی و سی‌ان‌بی‌سی نیز فعالیت دارد.

او مجری برنامه‌های رادیویی گفت‌وگو در واشنگتن، سان‌فرانسیسکو، و نیویورک، و همچنین یک برنامه گفت‌وگوی روزانه پخش ملی بود که از سال 1995 تا 1996 از شبکه رادیویی پاسیفیکا پخش می‌شد.

در حال حاضر، مالوو در هیات مدیره موسسه سیاست اقتصادی و همچنین شبکه دکترای سیاه فعالیت می‌کند. او همچنین رئیس و بنیان‌گذار انجمن آموزش اقتصادی، یک سازمان غیرانتفاعی است که در واشنگتن دی. سی. واقع شده است. مالوو که از سوی کورنل وست به عنوان «سنت‌شکن‌ترین روشنفکر عمومی در کشور» توصیف شده است، به گفت‌وگوی عمومی در مورد موضوعاتی مانند نژاد، فرهنگ، جنسیت و تاثیرات اقتصادی آنها کمک می‌کند.

در سال 1990، جولیان مالوو به همراه 15 زن و مرد 

آفریقایی-آمریکایی دیگر، «زنان آفریقایی-آمریکایی برای آزادی باروری» را تشکیل دادند که یک سازمان حقوق باروری مستقر در آمریکا بود. این سازمان به عنوان راهی برای زنان آفریقایی-آمریکایی برای نشان دادن حمایت از «جین رو» در Roe v. Wade توسعه یافت. فی واتلتون یکی از اولین حامیان اصلی این سازمان بود. هدف این گروه تغییر این تصور بود که سقط جنین انتخابی برای زنان آفریقایی-آمریکایی نیست، زیرا آنها استدلال می‌کردند که برای جست‌وجوی یک سقط جنین قانونی، با انگ و قضاوت بیشتری مواجه می‌شدند. آنها تاریخچه تجاوز جنسی، شکنجه و سایر اشکال آزاری را که زنان آفریقایی-آمریکایی متحمل شده‌اند یادآوری کرده و بیان می‌کنند که این منصفانه نیست؛ این باعث شده است که آنها به طور مداوم به حاشیه رانده شوند و طوری با آنها رفتار شود که گویی نمی‌توانند خودشان فکر کنند.

جولیان مالوو در دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو تدریس کرده و استاد مدعو در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بوده است. او از استادان دانشکده جدید تحقیقات اجتماعی، کالج نتردام (سن متئو، کالیفرنیا)، دانشگاه ایالتی میشیگان و دانشگاه هوارد بازدید کرده است. در سال 2014، او استاد مدعو ویژه در کالج پزشکی مهری (Meharry) بود و در سال 2017 یک سخنرانی سه‌قسمتی را به عنوان بخشی از مرکز تحقیقات آفریقایی و آفریقایی-آمریکایی هاچینز، در دانشگاه هاروارد ارائه کرد.

در اول ژوئن 2007، مالوو پانزدهمین رئیس کالج زنان بنت در گرینزبورو، کارولینای شمالی شد. او در دوران ریاست خود، معمار تحولات هیجان‌انگیز و مبتکرانه در قدیمی‌ترین کالج تاریخی سیاه‌پوستان آمریکا بود. زیر رهبری او، دولت چهار محور اصلی را شناسایی کرد: رهبری زنان، کارآفرینی، برتری در ارتباطات و آگاهی جهانی.

در پنج سال کوتاه ریاست او، کالج بنت با موفقیت تاییدیه 10ساله خود را از انجمن کالج‌ها و مدارس جنوبی دریافت کرد، امکانات موجود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید و برنامه بهبود سرمایه 21 میلیون‌دلاری را آغاز کرد؛ که اولین ساخت‌وساز بزرگ پردیس را در بیش از 25 سال رقم زد و در پاییز 2009 بالاترین میزان ثبت‌نام تاریخ خود را تجربه کرد.

پنج سال بعد و در فوریه 2012، وی اعلام کرد که در ماه می 2012 از این سمت کناره‌گیری می‌کند و در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که به [کالج‌ها و دانشگاه‌های سیاه‌پوست تاریخی] و علت قانع‌کننده دسترسی به آموزش عالی متعهد می‌مانم، اکنون این تعهد را در عرصه‌های دیگر محقق خواهم کرد. دلم برای کالج بنت تنگ خواهد شد و یکی از پرشورترین حامیان آن باقی خواهم ماند.» او در سال 2021، به عنوان رئیس کالج جدید مطالعات قومی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس‌آنجلس منصوب شد.

فعال و پیشگام

دکتر جولیان مالوو یک پیشگام واقعی در زمینه اقتصاد است که پژوهش‌های خود را بر بازار کار، سیاست عمومی و تاثیر سیاست بر زنان و رنگین‌پوستان متمرکز کرده است.

دکتر مالوو که یک فعال متعهد و رهبر مدنی است، در سازمان‌های زنان، حقوق مدنی و سیاست‌گذاری سمت‌هایی داشته است. در حال حاضر او در هیات مدیره موسسه سیاست اقتصادی، کمیته فهرست آرزوهای تفریحی واشنگتن دی.سی.، و ائتلاف آموزشی لیبریا خدمت می‌کند. او همچنین در بیش از 500 کالج/دانشگاه و رویدادهای شرکتی سخنرانی کرده است. دکتر مالوو در پنج سال گذشته، تلاش‌های خود را بر روی سخنرانی‌های عمومی و کار خود به عنوان یک روزنامه‌نگار و نویسنده متمرکز کرده است.

وی از رسانه‌ها استفاده موثری کرده و به موضوعاتی مانند امور ملی، اقتصاد و محل کار آمریکا پرداخته است. از سال 1990، بیش از بیست روزنامه، مقالات هفتگی او را از طریق سندیکای کینگ فیچرز منتشر کرده‌اند. او همچنین مجری برنامه گفت‌وگوی هفتگی رادیویی، گزارش کاپیتول جولیان مالوو است. «گزارش کاپیتول» یک خبرنامه هفتگی است که اقدامات قانونی در طول تشکیل مجلس قانون‌گذاری ایالت آلاسکا را برجسته می‌کند. جولیان مالوو رئیس و مدیرعامل Last Word Productions، شرکت تولید چندرسانه‌ای خودش است. او سمینارهای آموزشی و مبتنی بر موضوع و آموزش تنوع (جنسیتی و...) را برای شرکت‌های فورچون 50 و سایرین طراحی کرده است.

85

آثار

1- سکس، دروغ و کلیشه‌ها: دیدگاه‌های یک اقتصاددان دیوانه (1994)

این کتاب مجموعه‌ای از مقالات برنده جایزه جولیان مالوو و محبوب‌ترین مقالات او در مورد فرهنگ، سیاست، اقتصاد، تبعیض جنسی و نژادپرستی آمریکایی است.

سخنان او فریادهای صمیمانه‌ای برای عدالت است، علیه قدرت‌هایی که نسبت به اخراج‌ها بی‌تفاوت شده‌اند، اجرای قانون مغرضانه، تبعیض جنسیتی و نژادی ایدز و...؛ او باور عمیقی دارد که «معامله واقعی اقتصاد است، در مورد اینکه چه کسی دارد، چه کسی ندارد، چه کسی می‌خواهد و چه کسی نمی‌خواهد» با موضوعات نژادی که همیشه «در پس‌زمینه کمین کرده‌اند».

مالوو همچنین برای آن صداهایی صحبت می‌کند که ما اغلب نمی‌شنویم: «والدین تنها در خانه»، «بچه‌های یک‌بار مصرف» و هر کسی که رنگ، وضعیت اقتصادی یا جنسیت، او را ناتوان نگه می‌دارد.

مالوو به دنبال آشکار کردن روابط میان اقتصاد و نژاد، جنسیت و سیاست در این کتاب است که مطالبش در قالب مقالاتی متعدد از جمله در یو‌اس‌ای تودی و سان‌فرانسیسکو اگزمینر منتشر شده است. چیزی که باعث می‌شود این کتاب یک نوشته تروتازه باشد، نه هیاهوهای یک زن سیاه‌پوست عصبانی، استفاده او از آشنایان واقعی برای نشان دادن نکات است. برای مثال، مالوو انتقادهای خود را از اولویت‌های اقتصادی نادرست که به شکست مدارس شهری منجر شد، با داستان دوست معلمی که به دلیل دستمزد کم، بی‌ثباتی شغلی و دانش‌آموزان سرسخت فرسوده شده بود، نشان می‌دهد. بخش‌های کوتاهی از کتاب، به آنیتا هیل، بی‌خانمانی، لنی گوینیر، نفتا، محافظه‌کاری، کلارنس توماس، کدهای گفتاری و برنامه‌های چندفرهنگی می‌پردازد. اگرچه مطالب، موضوعات مختلفی از ایدز گرفته تا بازیافت، تا حتی «خرید سیاه»2 را پوشش می‌دهند، اما دیدگاه او در درجه اول اقتصادی است. این رویکرد باعث ایجاد افزونگی (حشو) در چندین فصل -به خصوص دو فصل اول- می‌شود. اما طرف دیگر این است که او استدلال محکمی برای مبنای اقتصادی مبارزه آمریکا بر سر نژاد و جنسیت ارائه می‌کند (یا آن را دوباره می‌سازد).

2- آیا ما بهتر هستیم؟ نژاد، اوباما و سیاست عمومی (2016)

آخرین کتاب جولیان مالوو، «آیا ما بهتر هستیم؟» در فوریه 2016 منتشر شد و مروری به‌موقع، تکان‌دهنده و مورد نیاز از دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباماست. دکتر مالوو با برگرفتن از بیش از هشت سال مقالات، نظرات و پژوهش‌های منتشرشده، تجزیه‌وتحلیل می‌کند و دیدگاهی تامل‌برانگیز درباره موفقیت اوباما، گام‌های اشتباه و پلاتوها (وضعیتی که پس از یک دوره فعالیت یا پیشرفت، تغییر ناچیز یا بدون تغییر است) ارائه می‌کند. آیا ما وضعیت بهتری داریم؟، نگاهی دقیق‌تر به مسائلی که برای عموم مردم آمریکا مهم است، می‌اندازد.

3- وال استریت، خیابان اصلی و خیابان فرعی: یک اقتصاددان دیوانه قدم می‌زند (1999)

در اینجا مجموعه‌ای از 100 مقاله تامل‌برانگیز و پیچیده است که الهام‌بخش و محرک است و نیرو می‌بخشد. این مقاله‌ها با شوخ‌طبعی و کنایه‌ای عمیق، تضادهای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، فمینیست‌ها، ملی‌گراها، محافظه‌کاران و دیگران را بررسی می‌کنند و در عین حال مفروضات ارزشمند درباره فرهنگ، جنسیت، سیاست و اقتصاد آمریکا را کاهش می‌دهند. اگرچه ممکن است بسیاری با تز کتاب موافق نباشند -همه چیز اقتصادی است- تا زمانی که شکاف جنسیتی وجود داشته باشد، تا زمانی که افراد رنگین‌پوست در حاشیه زندگی اقتصادی جامعه ما نشسته‌اند، و تا زمانی که محرومیت سیاسی وجود داشته باشد، کتاب مخاطبان خود را دارد. 

4- کسب‌وکار ناتمام: دیدگاه یک دموکرات و یک جمهوری‌خواه در مورد 10 مسئله مهمی که زنان با آن روبه‌رو هستند، (2002)

در این تبادل نظر تحریک‌کننده، دکتر جولیان مالوو، دموکرات و دبورا پری، جمهوری‌خواه درباره همه چیز، از حقوق باروری، مراقبت از کودکان، مالیات‌ها و اقتصاد گرفته تا جرم و خشونت، آموزش و حقوق و مزایای برابر بحث می‌کنند. «کسب‌وکار ناتمام» به طور انتقادی 10 موضوعی را که زنان بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند بررسی می‌کند و بحثی پرشور از دو منظر ارائه می‌دهد. هر چقدر هم که این موضوعات تفرقه‌انگیز و قطبی شوند، مالوو و پری در «اقدام» وجوه مشترکی پیدا می‌کنند که خوانندگان را به سمت راه‌های زیادی که می‌توانند برای ایجاد تفاوت در پیش بگیرند، راهنمایی می‌کنند.

این کتاب انقلابی برای هر زنی -چه در سمت چپ باشد، چه در سمت راست یا جایی میان این دو- مورد علاقه بوده و بحث‌های پرجنب‌وجوشی را برمی‌انگیزد. اما مهم‌تر از آن، عامل الهام‌بخش به زنان برای ایفای نقش فعال در تغییر سیاست و تغییر جهان در یک گام خواهد بود.

دبورا پری، جمهوری‌خواه، یک مفسر سیاسی است که در ام‌اس‌ان‌بی‌سی و فاکس‌نیوز ظاهر می‌شود. او کارمند سابق کنگره در سنا و مجلس نمایندگان ایالات‌متحده، یک مقام دولت بوش و لابی‌گر کنگره است که برای تغییر در زمینه‌های سیاست خارجی، اصلاحات آموزشی و خدمات ملی و اجتماعی تلاش کرده است. او به عنوان یک نویسنده مستقل، برای نشریاتی مانند لیدیز هوم ژورنال، میامی هرالد و نشنال‌جئوگرافی تراولر نوشته است. 

پی‌نوشت‌ها:

1- (ΙΦΘ) یک انجمن برادری آمریکایی-آفریقایی‌تبار است. این انجمن در 19 سپتامبر 1963 در دانشگاه ایالتی مورگان (کالج ایالتی مورگان) در بالتیمور، مریلند تاسیس شد

2- خرید و فروش و تجارت با کسب‌وکارهای متعلق به سیاه‌پوستان

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها