شناسه خبر : 47249 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

در ستایش همنشینی

در قراردادهای تجاری چگونه می‌توان به تعادل در امتیازدهی رسید؟

این فصل تحقیق با مقاله‌ای با عنوان «تعادل در توافق» آغاز شده است. در قراردادهای تجاری چگونه می‌توان به تعادل در امتیازدهی رسید؟ نویسندگان این مقاله چهارچوبی را برای ارزیابی کمی میزان انحراف از اصل عمل متقابل پیشنهاد می‌کنند که امکان بررسی عدم تعادل تجاری را فراهم می‌کند. چهارچوب آنها بر اساس شرایط تئوری تجارت است که بر اساس آن انتخاب تعرفه یک‌جانبه واردات به دلیل اثرات خارجی منفی که بر سایر کشورها تحمیل می‌کند در سطح جهانی ناکارآمدی ایجاد می‌کند.

مطلب دیگر این فصل به این پرسش پاسخ می‌دهد که؛ «چگونه کسب‌وکارها می‌توانند خود را در برابر فجایع طبیعی مقاوم کنند؟» هدف اصلی مقاله، ارزیابی اثرگذاری حوادث طبیعی روی عملکرد کسب‌وکارهاست و اینکه آیا اقدامات مدیریتی آنها نقشی در خنثی‌سازی این آثار دارد یا خیر. بر این اساس ابتدا اثرگذاری مذکور بدون در نظر گرفتن این نکته که این اثرگذاری برای بنگاه‌های مختلف متفاوت است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

«کافه‌ها چگونه در کارآفرینی نقش ایفا می‌کنند؟» پرسش مقاله دیگر این فصل است. این مقاله به بررسی تاثیر نوع خاصی از مکان‌های سوم کافه‌های استارباکس بر کارآفرینی در محله‌های ایالات‌متحده می‌پردازد. در این مقاله پژوهشگران بررسی می‌کنند که آیا ورود کافه‌های استارباکس به محله‌های ایالات‌متحده که قبلاً کافه نداشتند، به افزایش کارآفرینی منجر شده است یا خیر.

دراین پرونده بخوانید ...