شناسه خبر : 47746 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ارتقای ارزش

چهره‌های مشهور چگونه می‌توانند به رونق اقتصاد کمک کنند؟

فصل نوآوری این هفته با گزارشی در مورد حضور چهره‌های مشهور در اقتصاد آغاز می‌شود و به این پرسش پاسخ می‌دهد که چهره‌های مشهور چه دردی از اقتصاد دوا می‌کنند؟ تابستان 2023 برای بخشی از اقتصاد آمریکا که حساب ویژه‌ای روی درآمدهای به‌دست‌آمده از فعالیت چهره‌های مشهور باز کرده بود، ماندگار شد. بخش بزرگی از درآمدهای به‌دست‌آمده در این تابستان، از طریق تیلور سوئیفت ایجاد شد. خواننده‌ای که در سال 1989 به دنیا آمده، اکنون 35ساله است و تاثیر ویژه‌ای روی موسیقی و صنعت سرگرمی جهان دارد، با تورهای خود در تابستان، طی پنج ماه و در مجموع 53 نمایش، بیش از 2/2 میلیارد دلار فقط از محل بلیت‌فروشی به اقتصاد آمریکا کمک کرد. تاثیر اقتصادی تیلور سوئیفت بر اقتصاد آمریکا به اندازه‌ای بوده که از مجموعه تورهای او با عنوان «فصل جدید بازنویسی کتاب اقتصاد سرگرمی آمریکا» یاد کرده‌اند و این هنرمند را یک «پدیده اقتصادی» می‌دانند. بلومبرگ گزارش داده که این چهره مشهور از هر کنسرت خود بیش از 10 میلیون دلار درآمد داشته است.

همچنین استفاده برند نایک از مایکل جردن، ستاره بسکتبال نمونه کاملی از تاثیر افراد مشهور بر روندهای اقتصادی است. تولید و عرضه مدل AirJordan از سوی برند نایک، نه‌تنها فرهنگ حاکم بر بازار کفش‌های ورزشی را متحول کرد، بلکه میلیاردها دلار درآمد برای این برند به همراه داشت.

همکاری بیانسه و پپسی در سال 2013 نزدیک به 50 میلیون دلار ارزش داشت و تبلیغاتی پرانرژی را به نمایش گذاشت. این همکاری تبلیغاتی، نه‌تنها تصویر برند پپسی را ارتقا داد، بلکه به افزایش پنج‌درصدی فروش در طول دوره کمپین منجر شد. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها