شناسه خبر : 47419 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازی‌های پرسود

صنعت نوظهور بازی چقدر سودآوری دارد؟

پیشرفت صنعت بازی در یک دهه اخیر شگفت‌آور بوده است. صنعتی که از دهه 1970 با معرفی کنسول‌های خانگی شکوفا شد با سرعت فزاینده‌ای توسعه یافت و تبدیل به صنعت بزرگی از طراحی و تولید بازی تا بازی‌های آنلاین و گروهی شد و فضایی مهیج و سرگرم‌کننده برای مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان ساخت. صنعت بازی نرخ رشد مرکب سالانه 2 /13درصد دارد و 

91 درصد از نسل زد و 84 درصد از نسل هزاره را به مشتریان منظم خود تبدیل کرده است. براساس گزارش فورچون بیزینس اینسایت، محتوای بازی‌های ویدئویی در سال 2022 بیش از 47 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است. پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ نیز پلی‌استیشن2 با بیش از 155 میلیون واحد فروش است. در این فصل می‌توانید گزارش مفصلی در مورد این اکوسیستم سودآور و گردش مالی آن در جهان بخوانید.

در این فصل همچنین در گزارش انقلاب دست‌دوم‌ها به این پرداخته شده است که نوآوری با ایجاد استارت‌آپ‌ها چه کمکی به بازار دست‌دوم‌ها کرده است. رونق گرفتن بازارهای آنلاین فقط مختص کالاهای نو و پلتفرم‌های این حوزه نبوده و حالا بازار کالاهای دست‌دوم نیز محبوبیت فراوانی دارند و مردم برای خرید بسیاری از کالاهای مورد استفاده خود ترجیح می‌دهند ابتدا به پلتفرم‌های فروش کالای دست‌دوم سر بزنند. بسیاری نیز در این بازار عرضه‌کننده هستند و کالاهایی که استفاده نمی‌کنند را در این بازارها به مردم می‌فروشند. 

دراین پرونده بخوانید ...