شناسه خبر : 47360 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

افتخار به شکست

هوش مصنوعی چگونه به نجات بیماران می‌آید؟

فصل نوآوری در شماره جدید تجارت فردا به تاثیر هوش مصنوعی بر نجات بیماران پرداخته است. موسسه مک کینزی و دانشگاه هاروارد اعلام کرده‌اند، این فناوری نوظهور و قابلیت‌های آن می‌تواند با تعریف مجدد رابطه پزشک و بیمار انقلابی در پزشکی ایجاد کند و می‌تواند سالانه 360 میلیارد دلار در صنعت مراقبت‌های بهداشتی صرفه‌جویی کند. در این مقاله، به چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی پرداخته‌ایم.

مطلب دیگر این فصل به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا در زمان اختلال در مایکروسافت، سامانه‌های اینترنت ایران قطع نشدند؟ اختلال جهانی ناشی از به‌روزرسانی ناقص مایکروسافت مدت زمان زیادی طول نکشید، اما جهان را تحت تاثیر قرار داد. در شرایطی که بخش زیادی از جهان درگیر این مشکل بود، آب در دل کسب‌وکارهای ایرانی تکان نخورد! مسئولان ایرانی از همان ساعات اولیه انتشار خبر اختلال جهانی در فعالیت‌های زیرساختی مایکروسافت، اعلام کردند که فرودگاه‌های کشورمان به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای بومی هیچ مشکلی نداشته‌اند.

در گزارش دیگری در این فصل به این پرسش پاسخ داده‌ایم که آمار درباره وضعیت اینترنت ایران چه می‌گویند؟ علیرضا بزرگمهری به تجارت فردا گفته است: در حوزه توسعه و تسهیل فناوری اطلاعات در کشور آمار نشان می‌دهد که ما وضعیت خوبی در کیفیت اینترنت نداریم. چه آمار بین‌المللی چه آمار کسب‌وکارها، نشان می‌دهند رشدی صورت نگرفته و با آمار نزولی هم طرف بوده‌ایم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها