شناسه خبر : 47763 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

همه مردان رئیس‌جمهور

آیا تعداد اعضای تیم همراه رئیس‌جمهور مسئله مهمی است؟

از دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد که آغازگر بدعت‌های عجیبی در نهاد دولت بود، مسئله همراهان رئیس‌جمهور در سفر به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک مورد توجه قرار گرفت. اساساً تا پیش از آن دوران، تنها مسائل برجسته مرتبط با این رویداد مربوط به محمدعلی رجایی بود که پای شکنجه‌شده‌اش را روی میز گذاشت و طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها که از سوی سیدمحمد خاتمی ارائه شد و مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

محمود احمدی‌نژاد که تمامی هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش را به نیویورک سفر کرد، هر سال تعداد بیشتری را همراه خود داشت تا اینکه در سال 1391 که سال پایانی حضورش در دولت بود، برای 160 نفر همراه درخواست ویزا شد که در نهایت 80 نفر به این سفر رفتند.

بدیهی است که مهم کیفیت سفر رئیس‌جمهور در این سفر، سخنان او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدارهای او با سران دیگر کشورها و اثربخش بودن و پرثمر بودن ملاقات‌هایش در گره‌گشایی از مشکلات کشور است. با این همه همیشه حواشی همراه داشتن افراد فاقد مسئولیت که مشخص نیست به چه دلیل تیم رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند، بر سفر رئیس‌جمهور سایه افکنده است. رویکرد بهینه انتخاب تیمی چابک و کارآمد است که بتواند آورده‌ای برای کشور داشته باشد، نه‌فقط صرف هزینه‌ از بیت‌المال.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها