شناسه خبر : 47381 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

همه‌ کمک کنیم

بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان

همه‌ کمک کنیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب گفتند: روز تنفیذ و مراسم تنفیذ، آخرین برگ از کتاب قطور و پرمضمونی است که ملت عزیز ایران و دست‌اندرکاران به وسیله‌ این انتخابات پرانگیزه تدوین کردند و آن را در قفسه‌ افتخارات کشور ایران ماندگار کردند. این آزمون مهمی برای کشور بود که بحمدالله این آزمون با موفقیت انجام گرفت و نتیجه‌ شیرین آن را ان‌شاءالله ملت عزیزمان خواهند چشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: ما بحمدالله یک مردم‌سالاری آمیخته‌ با رقابت و سلامت در کشورمان داریم. عزیزان من! این مردم‌سالاری که امروز در کشور ما وجود دارد، ارزان و آسان به دست نیامده؛ این نتیجه‌ قیام مردم در قبال یک وضع نابسامان و مصیبت‌باری است که در گذشته در این کشور وجود داشته.  

ایشان افزودند: ما در جمهوری اسلامی در این چهل و چند سال ده‌ها انتخابات داشتیم؛ انتخابات مجلس، انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراها، انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، انتخابات خبرگان رهبری و همه همراه با رقابت، با سلامت، با حضور پرانگیزه‌ مردم، گاهی بیشتر، گاهی کمتر؛ این در درجه‌ اول اهمیت قرار ندارد؛ آنچه در درجه‌ اول اهمیت قرار دارد، «انگیزه‌دار بودن مردم» است. مردم باانگیزه می‌آیند پای صندوق رای و رای می‌دهند؛ و این اتفاق همواره افتاده و وجود داشته. بحمدالله انتخابات اخیر هم به‌خوبی انجام گرفت؛ و مردم بحمدالله رئیس‌جمهور شایسته‌ای را انتخاب کردند. بیاناتی که امروز ایشان اینجا کردند، متقن و عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم‌سالاری اسلامی است. امیدواریم ان‌شاءالله خداوند به ایشان کمک کند. همه‌ ما باید کمک کنیم در حد خودمان که ایشان و دولتشان بتوانند این کارهای بزرگ را انجام بدهند.