شناسه خبر : 47665 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کلیدواژه دولت

چگونه به وفاق ملی برسیم؟

مسعود پزشکیان که با شعار «برای ایران» پا به میدان رقابت‌های ریاست‌جمهوری گذاشته بود، از همان ابتدا و در کوران مناظرات انتخاباتی دائم بر طبل وفاق و اتحاد و همراهی می‌کوبید و بارها اعلام کرد که دولتش، دولت وفاق ملی خواهد بود. انتخاب عنوان «وفاق ملی» البته برای دولتی که شاید قصد دارد همه را راضی نگه دارد، چندان بی‌حاشیه هم نبوده است و یاران و همراهان دولت او را متهم به سازشکاری با رقیب کردند و منتقدان نیز وفاق ملی را پوششی برای خالص‌سازی خواندند.

در این میان محمود سریع‌القلم، استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم سیاسی، در نوشته‌ای بدون پرداختن به انتصابات دولت و سیاست‌هایی که تاکنون اتخاذ کرده، از 30 فرآیندی یاد کرده است که به‌زعم او به وفاق ملی می‌انجامد. مهم اینکه این استاد علوم سیاسی، اولین فرآیند را به تورم تک‌رقمی اختصاص داده و در بند دوم تاکید کرده است که از مزایای تورم تک‌رقمی، راستگویی است.

او هم‌چنین به ثبات شاخص‌های اقتصادی، گسترده شدن نقش بخش خصوصی تا 80 درصد تولید و خدمات، ثبات پول ملی، تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی و مناسبات شفاف ملی از دیگر عوامل اقتصادی است که او در فرآیندهای ایجاد وفاق ملی به آنها اشاره کرده است. سریع‌القلم باز هم در آخرین فرآیندی که بیان می‌کند به تورم تک‌رقمی اشاره دارد و می‌نویسد به واسطه این تورم، شهروندان نگران آینده نیستند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها