نیمی از جمعیت بزرگسال دنیا گیم بازی کردهاند
بازیگران حرفهای؟
اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند یا تبلتی در اینترنت و به زبان فارسی بوده باشید، خیلی سریع متوجه میشوید که تمام این تجهیزات الکترونیکی از جنبه کارکرد آن برای بازی بررسی شدهاند.
اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند یا تبلتی در اینترنت و به زبان فارسی بوده باشید، خیلی سریع متوجه میشوید که تمام این تجهیزات الکترونیکی از جنبه کارکرد آن برای بازی بررسی شدهاند. حتی در مواردی کاربران اظهار میدارند اگر نمیخواهید استفاده خاصی از این وسیله بکنید و فقط قصد خواندن و نوشتن با آن را دارید، وسیله مناسبی است. استفاده خاص البته، همان بازی کردن است. اما آیا همانطور که اغلب ما فکر میکنیم، آسمان همه جا همین رنگ است؟ چند درصد مردم جهان گیم بازی میکنند و چند درصد به میزانی برای این کار وقت میگذارند که میتوان به آنها لقب بازیکن داد؟ گزارش جدید موسسه پیو، آماری در این باره حداقل در مورد ایالات متحده آمریکا در اختیار میگذارد. بر اساس این گزارش، 50 درصد از بزرگسالان در این کشور حداقل یک بار بازی کامپیوتری را تجربه کردهاند. این تجربه میتواند با استفاده از کامپیوتر، تلویزیون، کنسولهای بازی، یا تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها صورت گرفته باشد. اما تنها 10 درصد از این عده به میزانی برای این کار وقت صرف میکنند که خود را «بازیکن حرفهای» میدانند. درصد اول در مورد مردان و زنان یکسان است. یعنی
در هر دو جنس حدود نیمی از بزرگسالان بازی کامپیوتری را تجربه کردهاند. در حالی که در بحث بازیکن حرفهای بودن، آمار گزارش نشان میدهد تعداد مردانی که اعتقاد دارند در این زمینه حرفهای هستند، دو برابر تعداد زنان است. همچنین خلاف باور عمومی، در ایالات متحده درصدی از مردم که بازیهای کامپیوتری را برای بزرگسالان اتلاف وقت میدانند، برابر درصدی از جمعیت است که این کار را مفید قلمداد میکنند. حدود یکچهارم عقیده دارند بازیهای کامپیوتری اتلاف وقت هستند و یکچهارم دیگر عقیدهای مخالف آن دارند و بقیه یا در مورد این موضوع نظری ندارند یا نظرشان بنا به نوع بازی متغیر است. اما اکثریت باور دارند که بین خشونت در این نوع از بازیها و اعمال خشونت در دنیای واقعی رابطه مستقیمی وجود دارد. همچنین بررسیها نشان میدهد گروه سنی مردان جوان (بین 18 تا 29 سال) بیشترین بازیکنان بازیهای ویدئویی را در خود جای دادهاند و 77 درصد از جمعیت این گروه حداقل یک بار با یکی از وسایل پیشتر گفتهشده، بازی کردهاند. این درصد در همین گروه سنی زنان، 57 درصد است. همچنین در تقسیمبندی نژادی، بیشترین درصد بازیکنان (حداقل یک بار استفاده) بین سیاهان و
در مرحله بعد بین اسپانیاییتبارها وجود دارد و سفیدپوستها از این نظر در رتبه آخر قرار دارند. همچنین از نظر میزان تحصیلات، بیشتر بازیکنان حرفهای دیپلم دارند. افراد زیر دیپلم رتبه بعد را به خود اختصاص میدهند و افراد با تحصیلات بیشتر از دیپلم، کمترین میزان از بازیکنان حرفهای را در خود جای دادهاند. از نظر درآمدی نیز تقریباً روند مشابهی برقرار است. با افزایش درآمد درصد بازکنان حرفهای در میان کل جمعیت کاسته میشود تا حدی که در گروه درآمدی بالای 75 هزار دلار در سال، کمتر از هفت درصد جمعیت بازیکن حرفهای بازیهای کامپیوتری هستند، اگرچه 52 درصد آنها حداقل یک بار بازی کامپیوتری را امتحان کردهاند.
دیدگاه تان را بنویسید