شناسه خبر : 46988 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رویداد خصوصی

مایکروسافت از چه دستاوردی رونمایی کرد؟

رویداد جدید مایکروسافت حول محور معرفی لپ‌تاپ‌های سرفیس (Surface) و چت‌بات کوپایلت (Copilot) و رایانه‌های شخصی به همراه مواردی دیگر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت نمی‌توانست تا برگزاری کنفرانس توسعه‌دهنده بیلد (Build developer conference) که به زودی برگزار می‌شود، برای انتشار برخی اخبار جذاب صبر کند.

این شرکت یک رویداد زودهنگام برگزار کرد که البته برای عموم مردم پخش نشد، اما برخی از اطلاعیه‌های مهم را در زمینه هوش مصنوعی و سرفیس اعلام کرد.

خبر مهمی که از این رویداد بیرون آمد، چشم‌انداز مایکروسافت برای رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

برای واجد شرایط بودن به عنوان یک رایانه کوپایلت‌پلاس، یک سیستم باید دارای عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) حداقل ۴۰ تریلیون‌عملیاتی در ثانیه و ۱۶ گیگابایت رم و حداقل ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی باشد. این به این دلیل است که یک رایانه شخصی بتواند فرآیندهای هوش مصنوعی مولد را به‌جای فضای ابری به صورت محلی اجرا کند. این یک استراتژی است که در برخی از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اخیر مانند دستگاه‌های پیکسل گوگل دیده‌ایم.

مایکروسافت می‌گوید رایانه ویندوزی را به ‌طور کامل برای اجرا در زیرساخت جدیدی که CPU ،GPU و NPU را ترکیب می‌کند، بازطراحی کرده است. این شرکت با چندین شریک از جمله شرکت‌های سازنده تراشه شامل AMD، اینتل و کوالکام و همچنین تولیدکنندگان لپ‌تاپ برای تحقق این امر کار می‌کند. 

دراین پرونده بخوانید ...