شناسه خبر : 47880 لینک کوتاه

در جست‌وجوی خوشبختی از دست رفته

نسل زد چه علایقی دارد؟

با اینکه به نظر می‌رسد نسل‌های پیشین هنوز دغدغه‌ها، خواسته‌ها و مطالبات نسل زد را درک نمی‌کنند و آنها را گاهی کم‌سواد و گاهی تنبل می‌دانند، این نسل خواسته‌های منطقی‌تر و درست‌تری را دنبال می‌کند و علاوه بر اینکه بیش از پول به دنبال شادی است، تلاش دارد عزت نفس خود را بیشتر حفظ کند و تن به هر کاری ندهد.

جالب است که این نسل زیر دست کسانی بزرگ شده که همواره از ترس کمبودها، بی‌پولی‌ها، نداشتن‌ها، ناامنی‌ها و حوادث پیش‌بینی‌نشده به شدت محافظه‌کار بودند، با تمام توان به دنبال پول و انباشت دارایی دویدند و زندگی‌شان را در کار خلاصه کردند. حالا هم عجیب نیست که اغلب آنها نتوانند خواسته‌های نسل زد را درک و هضم کنند و برایشان این رفتار و رویکرد عجیب باشد.

با این همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نسل زد برای شادی و خوشبختی اهمیت بیشتری از پول قائل است و حاضر نیست به هر قیمت کار بکند. نتیجه اینکه بسیار راحت‌تر نسبت به نسل‌های قبلی کارش را رها می‌کند. البته شاید هم این سبک زندگی و این طرز تفکر تا اندازه زیاد مدیون و مرهون تلاش شبانه‌روزی نسل قبل باشد که شرایط بسیار مساعدتری برای رشد و نمو و زندگی این نسل فراهم کرد. 

دراین پرونده بخوانید ...