شناسه خبر : 47299 لینک کوتاه

صید پشه آئدس در پنج استان

آیا خطر تب دنگی جدی است؟

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در پنج استان شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران پشه آئدس صید شده و نوع پشه صیدشده در شمال و جنوب با یکدیگر متفاوت است و پشه جنوب تهاجمی‌تر و بیماری‌زاتر است و شدت بیماری بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به بازدیدهایش به همراه گروه‌های مختلف وزارت بهداشت شامل بخش مبارزه با بیماری‌ها و بخش آموزش همگانی و بهسازی محیط، از استان هرمزگان و شهرهای آلوده از نظر پشه آئدس و شهرهای در معرض خطر، گفت: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به تب دنگی از کشورهای دیگر به ایران آمده‌اند. یکی از مسائل مهم برای پیشگیری، جلوگیری از انتقال داخلی بود که متاسفانه این انتقال داخلی بالاخره صورت گرفت.

معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان داشت: مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار در انتقال بیماری و تب دنگی، محیط است که اجازه رشد، گزش، تولید مثل و انتقال بیماری را به پشه می‌دهد و اگر بتوانیم محیط را برای پشه ناسالم کنیم و اجازه تخم‌ریزی ندهیم، می‌توانیم گام خوبی در جهت کنترل بیماری برداریم.

وی بیان کرد: استان‌های همجوار استان‌های مذکور، شامل خوزستان در جنوب و گلستان در شمال کشور نیز در معرض خطر هستند و بر همین مبنا تمام استان‌هایی که با استان‌های آلوده ارتباط دارند، کنترل می‌شوند. 

 

دراین پرونده بخوانید ...