شناسه خبر : 46983 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جنگل‌های سوخته

دمای جهانی چگونه بر رشد اقتصادی تاثیر می‌گذارد؟

یکی از مقالات این فصل تحقیق به دمای جهانی و اثر آن بر رشد اقتصادی می‌پردازد. تغییرات اقلیمی، مهم‌ترین علت تغییر در الگوهای آب‌وهوایی در سراسر کره زمین است و به عقیده بسیاری از دانشمندان، بزرگ‌ترین بحرانی است که بشر در طول تاریخ با آن مواجه شده است. در چند دهه گذشته، تغییرات آب‌وهوایی با افزایش میانگین دمای جهانی شدت گرفته است. این تغییر در دمای جهانی بر سیستم آب‌وهوای زمین تاثیر زیادی می‌گذارد و باعث تغییر در الگوهای آب‌وهوا، جریان‌های اقیانوسی و شرایط جوی می‌شود که به نوبه خود در فرکانس، شدت و توزیع رویدادهای شدید آب‌وهوایی در سطح جهانی نقش دارد.

مقاله دیگر این فصل درباره علل رفتارهای نامناسب پلیس آمریکاست که یکی از گفتمان‌های رایج در این کشور است. عمده توضیحاتی که در این زمینه ارائه می‌شود، اشاره به عوامل کلان نظیر نژادپرستی ریشه‌دار، فقدان شفافیت و نبود نظارت عمومی دارد. سایر توضیحاتی که در این زمینه ارائه می‌شود عمدتاً مربوط به عواملی است که زیر نظر اداره پلیس قرار دارد، همچون ناتوانی در استخدام افسران پلیس درستکار، عدم رعایت تنوع در استخدام افسران، نظارت ناکافی بر کارکنان، آموزش ناکافی و درمان نکردن چالش‌های سلامت روحی. 

مقاله دیگر درباره اثر دود ناشی از آتش گرفتن جنگل‌ها بر سلامت مردم است. آتش‌سوزی‌های جنگلی در ایالات‌متحده در حال افزایش است و به نظر می‌رسد تحت تغییرات اقلیمی، سرعت بیشتری بگیرد. با این حال، درک ما از تغییرات آب‌وهوایی بر دود آتش‌سوزی و سلامتی محدود است. این مطالعه میزان بار مرگ‌ومیر ناشی از ذرات ریز دود آتش‌سوزی را در گذشته و آینده در ایالات‌متحده تخمین می‌زند. 

دراین پرونده بخوانید ...