شناسه خبر : 46911 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ماه رکود

معاملات مسکن در فروردین‌ماه فروکش کرد

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی در خصوص بازار مسکن شهر تهران نشان از رکودی سنگین و کم‌سابقه دارد. کل معاملات مسکن ثبت‌شده در فروردین سال ۱۴۰۳ تعداد یک هزار و 508 فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از کاهش حدود 2 /14 درصدی تعداد معاملات دارد. تعداد معاملات نسبت به اسفند 1402 نیز کاهش قابل توجه 6 /75 درصد داشته است.

براساس همین تعداد معاملات اندک، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در استان تهران رشد ۲۳ درصدی را تجربه کرده و به 6 /81 میلیون تومان رسیده است که نسبت به ماه اسفند تنها 2 /0 درصد افزایش نشان می‌دهد و نسبت به فروردین سال گذشته 9 /22 درصد رشد داشته است.

از مجموع کل معاملات انجام شده در فروردین ۱۴۰۳، منطقه ۵ با سهم 5 /12 درصدی بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است. پس از منطقه ۵ نیز، مناطق 10، 4 و 2 قرار دارند که سهم بیشتری از تعداد معاملات اندک انجام شده در فروردین ۱۴۰۳ را دارا هستند. 

هم‌چنین در میان مناطق ۲۲گانه تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در مدت مورد بررسی متعلق به منطقه یک با ۱۵۰ میلیون تومان در هر مترمربع و کمترین آن نیز متعلق به منطقه ۱۸ با حدود ۴۲ میلیون تومان است. 

دراین پرونده بخوانید ...