شناسه خبر : 47033 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پیامدهای اقتصادی هوش مصنوعی

آیا مسن‌ترها رفاه ذهنی بیشتری دارند؟

این فصل تحقیق به موضوعاتی مثل پیامدهای اقتصادی هوش مصنوعی می‌پردازد و به این پرسش پاسخ می‌دهد که «دنیا با پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی چگونه خواهد شد؟» پیش‌بینی اثرات هوش مصنوعی بر اقتصاد کلان بسیار دشوار است و باید بر اساس تعدادی فرضیات و گمانه‌زنی باشد و به طور کلی، اثرات هوش مصنوعی بر دستمزد و نابرابری، و همچنین مزایای افزایش بهره‌وری، احتمالاً به ایجاد وظایف جدید برای کارگران به ویژه کارگران سطح متوسط بستگی دارد.

در مرور مطالعاتی این هفته، مقاله‌ای مدنظر قرار گرفت که سعی دارد تفاوت سطح کلسترول به عنوان اصلی‌ترین معیار چربی بدن و شاخصی از احتمال بیماری‌های قلبی- عروقی میان زنان و مردان و همچنین میان دو کشور اندونزی و آمریکا را ارزیابی کند. در این باره از دو معیار کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول خوب HDL و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول بد LDL بهره گرفته شد. 

مطلب دیگر این فصل درباره رابطه سن و رفاه است و اینکه «آیا مسن‌ترها رفاه ذهنی بیشتری دارند؟» در عصر حاضر استفاده روزافزون از اینترنت و گوشی‌های هوشمند به یکی از مهم‌ترین و نگران‌کننده‌ترین مسائل سلامت عموم تبدیل شده است. این مقاله با استفاده از داده‌های جدید و معتبر از چند کشور اروپایی به بررسی ارتباط فناوری و سلامت روان نسل جوان می‌پردازد: افت جهانی سلامت روان جوانان. تا قبل از سال 2011 ، رابطه غیرخطی و مشخصی بین سن و رفاه ذهنی وجود داشت. در آن زمان، مشکلات سلامت روان ابتدا با افزایش سن زیاد می‌شد و به یک نقطه اوج می‌رسید، سپس با افزایش بیشتر سن، وضعیت سلامت روان بهبود می‌یافت. 

 

دراین پرونده بخوانید ...