شناسه خبر : 47679 لینک کوتاه

سنگلاخ تغییر

چرا مسیر اصلاحات اقتصادی ناهموار است؟

دومین نشست «هم‌اندیشی برای اقتصاد ایران» به «اقتصاد سیاسی ناترازی‌ها و اصلاحات اقتصادی» اختصاص داشت و مسعود نیلی که در نشست اول، داستان «ناترازی‌های اقتصاد ایران» را روایت کرده بود، این بار درباره مسیر ناهموار اصلاحات اقتصادی سخن گفت.

عضو شورای سیاست‌گذاری هفته‌نامه تجارت‌فردا در نشست اول از ناترازی‌هایی سخن گفت که آینده سرزمینی و پایداری جامعه را تهدید می‌کنند و اشاره کرد که ناترازی‌ها چه در حوزه مسائل زیست‌محیطی و چه در حوزه مالی، از نوعی نظم و هماهنگی، جامعیت، استمرار و فزاینده شدن برخوردارند، به‌گونه‌ای که انگار یک مرکزی واحد در حال برنامه‌ریزی برای تشدید ناترازی‌هاست به نوعی که حتماً به بحران ختم شوند.

نیلی در این نشست تلاش کرد مسیر گذار را ترسیم کند و تاکید کرد که اگر دولت مسیری غیر از این را طی کند، دوباره همان چرخه‌های قبلی تکرار می‌شود اما این بار با مسائل بسیار بزرگ‌تری مواجه خواهیم. 

متن کامل سخنرانی دکتر نیلی در تجارت‌فردا منتشر می‌شود، خلاصه‌ای از این گزارش را می‌توانید در روزنامه دنیای‌اقتصاد مطالعه کنید و فیلم نشست را هم اکو ایران منتشر می‌کند. پس از مدتی همه این محتوا در سایت‌ها و کانال‌های گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد در دسترس قرار می‌گیرد.

 

دراین پرونده بخوانید ...