شناسه خبر : 47215 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه در شهرهای مختلف

گالوانیزاسیون یک راه مناسب برای محافظت از فلزات است.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه در شهرهای مختلف

رپرتاژ آگهی: همانطور که می‌دانید فلزها و در نتیجه سازه‌هایی که از فلز ساخته می‌شوند در برابر آسیب‌های ناشی از آتش سوزی و طوفان و باران‌های شدید و حتی سیل از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما تنها مشکلی که وجود دارد این است که رطوبت تهدید بزرگی برای فلزات است.

به همین دلیل با استفاده از گالوانیزاسیون می‌توان فلز مادر را با استفاده از لایه ای محافظ پوشش داد و مانع خوردگی و زنگ زدگی آن شد. در این مقاله پیرامون اینکه چرا ورق گالوانیزه قیمت متفاوتی در شهرهای مختلف دارد توضیح خواهیم داد، اما اگر شما قصد خرید ساده و بی دردسر ورق گالوانیزه دارید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سایت شهر آهن سری بزنید و قیمت روز آهن آلات برندهای مختلف را مقایسه کنید، اگر سوال یا ابهامی داشتید نیز می‌توانید با کارشناسان این فروشگاه اینترنتی تماس بگیرید.

ورق گالوانیزه چیست؟

 ورق گالوانیزه، آهنی است که با لایه محافظی از جنس فلز روی پوشش داده شده است. با استفاده از روش اقتصادی گالوانیزاسیون و تولید ورق‌های گالوانیزه می‌توان از فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت کرد. گالوانیزه کردن فولاد با استفاده از روش‌های مختلفی امکان پذیر است. یکی از راه‌های مناسب و کاربردی برای گالوانیزه کردن این است که ورق‌های آهن را در حوضچه‌های از فلز محافظ که به صورت مذاب درآمده است، غوطه ور کنیم.

میزان پوشش و ضخامت فلز پوشش دهنده روی فلز متفاوت است و هر چقدر ضخامت فلز پوشش دهنده بیشتر باشد، میزان محافظت از فلز مادر و در نتیجه طول عمر آن افزایش خواهد یافت. میزان پوشش در ورق‌های گالوانیزه با توجه به جرم فلز پوشش دهنده (فلز روی) مشخص می‌شود و از 100 تا 350 گرم بر متر مربع متغیر است. ضخامت ورق‌های گالوانیزه موجود در بازار از 18/0 تا 6 میلی متر است. پوشش روی در ورق گالوانیزه علاوه بر هدف اصلی آن یعنی محافظت از آهن، باعث صاف و صیقلی شدن ورق هم می‌شود و به همین دلیل کاربردهای بسیاری دارد. مهم‌ترین کاربرد ورق‌های گالوانیزه در ساخت گلخانه‌ها و سقف‌های شیروانی و نمای بیرونی ساختمان است؛ زیرا به خوبی می‌تواند از ساختمان در برابر رطوبت و زنگ زدگی محافظت کند.

 ورق گالوانیزه از جمله متریالی است که در ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما عزیزان می‌توانید همواره آخرین قیمت لوازم سوله را در سایت شهرآهن مشاهده و در صورت نیاز اقدام به ثبت سفارش نمایید. در شهرآهن لوازم سوله با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود.

تولیدکنندگان داخلی و خارجی ورق گالوانیزه

تولیدکنندگان داخلی و خارجی ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه ای که در حال حاضر در بازار وجود دارند و در حال خرید و فروش هستند، در دو دسته کلی تولید کارخانه‌های داخلی و تولیدات خارجی قرار می‌گیرند. برخی از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید کننده ورق گالوانیزه داخلی عبارتند از:

  •  ورق گالوانیزه اصفهان

  •  ورق گالوانیزه شهرکرد

  •  ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان

  •  ورق گالوانیزه سمنان

 تعدادی از ورق‌های گالوانیزه ای که در کشورهای خارجی تولید و وارد ایران می‌شوند عبارتند از:

  •  ورق گالوانیزه امارات

  •  ورق گالوانیزه چین

  •  ورق گالوانیزه جین دال هند

  •  ورق گالوانیزه تایوان

 مزایای ورق گالوانیزه

 ورق‌های گالوانیزه برای ساخت قطعات و ابزار هایی که ممکن است دچار زنگ زدگی و خوردگی شوند استفاده می‌شود و مزایای بسیاری دارد. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های ورق‌های گالوانیزه عبارتند از:

 به کار گرفتن از ورق‌های گالوانیزه باعث افزایش عمر مفید وسایل و قطعات می‌شود و در نتیجه نیاز به تعویض و تعمیر کاهش می‌یابد و از نظر اقتصادی به صرفه است.

 ورق‌های گالوانیزه را به راحتی می‌توان جوشکاری کرد و همچنین امکان رنگ پذیری و پرس کاری دارند. این نوع ورق در مقابل عوامل طبیعی مخرب بسیار مقاوم هستند و آسیب نمی‌بینند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه

 به طور کلی قیمت ورق گالوانیزه به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت ورق گالوانیزه عبارتند از:

  •  کیفیت کارخانه تولید کننده

  •  ضخامت ورق گالوانیزه

  •  نوسانات ارزی

  • قیمت ورق گالوانیزه در شهرهای مختلف

 قیمت ورق گالوانیزه در شهرهای مختلف متفاوت است و همانطور که اشاره شد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان نمونه یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت ورق گالوانیزه نوسانات ارزی است. زمانی که قیمت دلار بالا می‌رود، صادرات ورق هم رونق می‌گیرد و در نتیجه بازار داخلی کشور با کمبود محصول مواجه می‌شود و از طرفی قیمت مواد اولیه هم بیشتر می‌شود و این موارد بر قیمت نهایی ورق گالوانیزه تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش آن می‌شود. در این بخش به بررسی قیمت ورق گالوانیزه در شهرهای مختلف می‌پردازیم.

قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد

ورق گالوانیزه ای که در کارخانه شهرکرد تولید می‌شود در بدنه خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. خودروهایی که بدنه آن‌ها با این ورق‌های گالوانیزه پوشانده شده بسیار با دوام هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند و همچنین رنگ پذیری بالایی دارند. قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد هم به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • قیمت ارز در آن روز

  • وضعیت بورس

  • میزان واردات و صادرات

  • رنگی یا بدون رنگ بودن ورق گالوانیزه

  • کیفیت ورق گالوانیزه

  •  ضخامت و ابعاد ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه مشهد

ورق گالوانیزه مشهد تنوع بالایی دارد و در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد. همین مسئله باعث به وجود آمدن قیمت‌های متفاوتی برای ورق گالوانیزه مشهد می‌شود. نوسان در قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه حمل و نقل از عوامل تأثیرگذار در قیمت ورق گالوانیزه مشهد هستند.

قیمت ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان

کارخانه امیرکبیر کاشان جز اولین کارخانه‌های تولید کننده ورق گالوانیزه در ایران است و مدل‌های متنوعی از ورق گالوانیزه با ابعاد و ضخامت‌های مختلف را تولید می‌کند. قیمت ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان بر اساس ضخامت و عرض رول‌ها و در نتیجه وزن آن‌ها مشخص می‌شود.

قیمت ورق گالوانیزه سمنان

کارخانه نورد لوله سمنان که عمده فعالیت آن در زمینه تولید لوله و پروفیل از جنس فولاد است، ورق‌های گالوانیزه نیز تولید می‌کند. قیمت ورق گالوانیزه سمنان به فاکتورهایی از جمله نوسانات ارزی و میزان صادرات و ضخامت ورق گالوانیزه بستگی دارد. به همین علت قیمت ورق گالوانیزه به صورت روزانه اعلام می‌شود.

قیمت سیم مفتول گالوانیزه تهران

سیم مفتول گالوانیزه، سیم مفتولی است که فرایند گالوانیزاسیون روی آن انجام شده است. سیم مفتول گالوانیزه با وجود انعطاف پذیری از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. قیمت سیم مفتول گالوانیزه تهران به عوامل متعددی از جمله جنس ماده اولیه و میزان انعطاف پذیری وابسته است.

ورق گالوانیزه

 جمع بندی

هدف از نگارش این مقاله ارائه توضیحاتی در مورد ورق گالوانیزه بود که امروزه در صنایع مختلف و برای محافظت از خوردگی آهن کاربرد دارد. همانطور که اشاره شد ایران در زمینه تولید ورق گالوانیزه بسیار موفق است و کارخانه‌های بسیاری تولید کننده ورق گالوانیزه هستند. قیمت ورق گالوانیزه در شهرهای مختلف با هم فرق دارد و به عوامل متعددی از جمله کیفیت و ضخامت ورق گالوانیزه بستگی دارد.