شناسه خبر : 47211 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه و ایتالیا

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا‌ برای دانشجویان شایسته‌ای که وسع مالی مناسبی ندارند، به یک امر چالش برانگیز تبدیل شده است.

هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه و ایتالیا

رپرتاژ آگهی:  ایتالیا و فرانسه جزو کشورهای پیشرفته با نظام آموزشی موفق هستند و بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند، فرانسه و ایتالیا را انتخاب می‌کنند. علاوه‌بر کشور مقصد، انتخاب یک دانشگاه معتبر برای رفع نیازهای آموزشی دانشجویان مورد توجه قرار می‌گیرد.

دانشگاه سیه نا و دانشگاه سوربن جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند. بررسی هزینه‌های زندگی در فرانسه و ایتالیا و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشورها مانند دانشگاه سیه نا بسیاری از این چالش‌ها را مرتفع می‌سازد.

هزینه تحصیل در ایتالیا

دلایل متعددی برای انتخاب ایتالیا به‌عنوان یک مقصد تحصیلی ایده‌آل وجود دارد؛ اما آنچه برای دانشجویان به‌عنوان یک مقصد تحصیلی مورد توجه قرار می‌گیرد، شرایط زندگی در مدت زمان اقامت تحصیلی آن‌هاست. تحصیل در این کشور و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آن مانند دانشگاه سیه نا از چند جهت برای دانشجویان ایده‌آل به نظر می‌رسد. ایتالیا دانشگاه‌های پیشرفته زیادی دارد که با سیستم آموزشی قدرتمند در راستای تربیت نخبگان و دانشجویان شایسته تلاش می‌کنند. علاوه‌بر فضای بین‌المللی عالی در دانشگاه‌های ایتالیا، امکان تحصیل با زبان انگلیسی و استفاده از بورسیه‌های تحصیلی برای کاهش هزینه‌های زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

در حالت کلی هزینه زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، محل اقامت و در کل سبک زندگی آن‌ها بستگی دارد. اگر شما به‌عنوان یک دانشجوی متقاضی مهاجرت به ایتالیا، صرفا به‌دنبال تامین نیازهای آموزشی خود باشید، هزینه چندانی نیاز نخواهید داشت؛ چون ایتالیا به‌عنوان یک مقصد تحصیلی فوق‌العاده، شرایط خود را طوری تعریف کرده است که دانشجویان با کمترین وسع مالی توانایی تحصیل در این کشور را داشته باشند.

معرفی دانشگاه سیه نا ایتالیا

سیه نا بهترین دانشگاه دولتی ایتالیاست که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان تمام مقاطع فراهم ساخته است. این دانشگاه ایتالیایی ۱۵ دانشکده و ۷۰ رشته دانشگاهی دارد. با توجه به اینکه سیه نا یک دانشگاه دولتی است، هزینه تحصیل در آن کم است. از طرفی شرایط گرفتن بورسیه استانی و بورسیه تحصیلی، برای دانشجویانی که توانایی مالی برای تأمین هزینه شهریه و هزینه‌های زندگی در ایتالیا را ندارند، امکان تحصیل رایگان در این دانشگاه را فراهم ساخته است. در نظر داشته باشید که با گرفتن بورسیه تحصیلی از پرداخت شهریه معاف می‌شوید؛ اما تأمین هزینه‌های جانبی برای آموزش به عهده شماست.

شرایط پذیرش دانشگاه سیه نا

شرایط پذیرش در این دانشگاه برای دانشجویان با شرایط و مقطع تحصیلی مختلف، متفاوت است. در حالت کلی برای ورود به این دانشگاه باید در آزمون‌های زبان نمرات قبولی را کسب کنید. در برخی از رشته‌های تحصیلی نیز آزمون ورودی گرفته می‌شود. درصورتی‌که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، باید با ددلاین آن برای ثبت‌نام آشنا باشید و در زمان مناسب اپلای کنید. درصورتی‌که نامه پذیرش را دریافت کردید، باید سایر مدارک را برای دانشگاه ارسال کنید. اگر در تامین هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه سیه نا محدودیت دارید، می‌توانید مدارک مبنی‌بر تأیید عدم توانایی مالی خود را ارسال کنید تا هزینه تحصیل شما کمتر شود.

هزینه تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه نیز به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی ایده‌آل برای تحصیل شناخته می‌شود. امکان تحصیل رایگان در برخی از دانشگاه‌های فرانسه به‌عنوان یک مزیت مهم در مهاجرت تحصیلی به این کشور شناخته می‌شود. حتی دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی در این کشور بمانند و با پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب ویزای کار فرانسه را دریافت کنند. تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با آموزش زبان فرانسه در این کشور زمینه تحصیل رایگان در آن را برای خود فراهم سازید.

هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی و دانشجویان عضو اتحادیه اروپا در فرانسه بسیار کم است؛ اما ممکن است برای سایر دانشجویان خارجی کمی هزینه‌بر باشد. درصورتی‌که شما نیز زبان فرانسه را بیاموزید، می‌توانید با هزینه کم یا به‌صورت رایگان در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید. هزینه‌های جاری برای مدت زمان اقامت تحصیلی شما در فرانسه بیشتر مربوط به هزینه‌های مایحتاج زندگی در این کشور است که براساس شرایط و سبک زندگی هر فرد متفاوت خواهد بود.

معرفی دانشگاه سوربن

این دانشگاه قدیمی در فرانسه یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیاست. این دانشگاه نیز مانند دانشگاه سیه نا در ایتالیا از چندین دانشکده تشکیل شده است. بسیاری از دانشگاه‌های پاریس خود را شعبه‌ای از این دانشگاه بزرگ فرانسه می‌نامند. زبان تحصیل در این دانشگاه زبان فرانسوی است و تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند. البته در برخی از رشته‌ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. در این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی با کیفیت آموزشی فوق‌العاده ارائه می‌شوند و تمامی دانشکده‌های آن مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران قرار دارند. این دانشگاه دولتی شهریه‌ چندانی برای دانشجویان خود در نظر نگرفته است. تنها باید یک هزینه جزئی بابت ثبت‌نام در هر ترم پرداخت کنید. امکان پرداخت اقساطی هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام نیز در برخی شرایط خاص وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا و فرانسه صحبت کردیم. درصورتی‌که به‌عنوان یک دانشجوی نخبه یا شایسته که رزومه تحصیلی قدرتمندی دارد، قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا را دارید، می‌توانید ایتالیا و فرانسه را به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی ایده‌آل انتخاب کنید. شما می‌توانید مطابق با قواعدی که در این مطلب بررسی کردیم، به تحصیل ارزان یا تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی برتر در این دو کشور بپردازید.

دانشگاه سیه نا ایتالیا و دانشگاه سوربن فرانسه جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند که شرایط پذیرش مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم ساخته‌اند. برای آشنایی بیشتر با شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان موسسه سیم آخر استفاده کنید. کارشناسان متخصص این موسسه با ارائه اطلاعات کافی در خصوص تحصیل در ایتالیا و فرانسه و هزینه‌های آن به شما کمک می‌کنند که تصمیم درستی برای آینده تحصیلی خود بگیرید.