شناسه خبر : 47210 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با زیباترین جنگل‌های شمال ایران آشنا شوید

جنگل‌های شمال ایران با پوشش گیاهی متنوع، هرساله جذابیت زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

با زیباترین جنگل‌های شمال ایران آشنا شوید

رپرتاژ آگهی: در میان شهرهای شمالی ایران، دو شهر زیبا و پرطرفدار رامسر و چالوس به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و جنگل‌های سرسبز، جایگاه ویژه‌ای در دل طبیعت‌گردان دارند.

برای کسانی که نگران اقامت در این مناطق هستند؛ باید بگوییم که با اجاره ویلا در چالوس، می‌توانید از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار شوید و اقامتی راحت و دل‌نشین را تجربه کنید.

در این مقاله، به بررسی جنگل‌های دیدنی رامسر و چالوس می‌پردازیم و مزایای اقامت در این مناطق زیبا را بازگو می‌کنیم.

جنگل‌های رامسر

جنگل‌های رامسر با زیباترین مناطق طبیعی شمال ایران، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این منطقه شناخته می‌شوند. زیباترین و معروف‌ترین جنگل‌های رامسر را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

جنگل دالخانی

این جنگل به دالان بهشت معروف است و دارای درختان بلند، مه‌های صبحگاهی و هوای خنک است. این جنگل، با فراهم‌کردن محیطی ایده‌آل برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی، لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعت را فراهم می‌کند. اگر قصد کمپینگ در این منطقه را دارید، بهتر است وسایل لازم مانند چادر، لوازم‌بهداشتی و ابزارهای موردنیاز برای آتش‌زدایی را همراه داشته باشید؛ همچنین، برای حفظ امنیت و راحتی خود از راهنمای محلی یا دستورالعمل‌های مسیریابی دقیق استفاده کنید تا از مسیر اصلی دور نشوید.

در نزدیکی جنگل دالخانی، تعداد زیادی ویلا در رامسر و هتل وجود دارد که امکانات راحتی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. با اجاره ویلا در رامسر یا اقامت در هتل‌های این منطقه، می‌توانید به‌راحتی به این جنگل زیبا دسترسی داشته باشید

جنگل صفارود

پارک جنگلی صفارود، یکی از جاذبه‌های طبیعتی برجسته در شمال ایران، با ویژگی‌های زیبایی همچون رودخانه‌ها، آبشارها و مناظر طبیعی، در تمامی ساعات شبانه‌روز بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. این پارک، امکانات متنوعی ازجمله آلاچیق‌های اقامتی، فروشگاه‌های محلی و سرویس‌های بهداشتی را برای راحتی و رفاه بازدیدکنندگان فراهم می‌سازد. صفارود در کوهستان واقع شده و مسیر پلکانی آن به قله مارکوه می‌رسد. این منطقه امکان دیدن ویلا و خانه‌های زیبای شمالی با نمایی زیبا را فراهم می‌کند.

جنگل‌های گرسماسر و جنت رودبار

این جنگل برای کمپ‌زدن و پیاده‌روی بسیار مناسب است و به‌دلیل ارتفاع آن نسبت به سطح دریا، جذابیت خاصی برای کوه‌نوردان دارد. اگر اهل کمپ زدن نیستید، منطقه اطراف این جنگل دارای تعداد زیادی ویلا و سوئیت است که امکانات راحتی را برای اقامت شما فراهم می‌کنند. با اجاره ویلا یا سوئیت در این منطقه، می‌توانید به‌راحتی از زیبایی‌ها این جنگل بهره‌مند شوید.

جنگل‌های چالوس

جنگل‌های چالوس با تمام زیبایی‌ها و امکاناتی که ارائه می‌دهند، به یکی از مقاصد موردعلاقه برای سفرهای طبیعت‌گردی و استراحت در فضای سبز تبدیل شده‌اند. زیباترین و معروف‌ترین جنگل‌های چالوس را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

جنگل سی‌سنگان

یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های حفاظت‌شده ایران با درختان بلند و حیوانات وحشی، پارک جنگلی سیسنگان است که با مساحتی بیش از ۶۰۰ هکتار به سه بخش جنوبی، غربی و ساحلی تقسیم می‌شود. بخش ساحلی آن حدود ۳۰ هکتار است و پوشش گیاهی متنوعی شامل درختان انجیر، شیردار، خرمندی، انجیلی و توسکا دارد. این پارک یکی از برجسته‌ترین ذخیره‌گاه‌های گونه شمشاد در خاورمیانه است.

همچنین این جنگل امکاناتی مانند واحدهای اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، پارک بازی، ایستگاه امداد، بازارچه سنتی، آلاچیق‌های ساحلی، زمین بازی کودکان، پیست کارتینگ، تفریحات ساحلی، سفره‌خانه سنتی و کافه‌های ساحلی ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که ویلا و سوئیت‌های فراوانی در این مسیر وجود دارد؛ اما با این امکانات، نیازی به اجاره ویلا و سوئیت در چالوس نخواهید داشت.

جنگل فین

پارک جنگلی فین، یکی از مقاصد طبیعتی محبوب در منطقه‌ای است که با امکانات رفاهی مناسب، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این پارک دارای امکانات متنوعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سرویس‌بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق، مکان‌های برپایی چادر، فروشگاه، نیمکت و محل بازی کودکان، اشاره کرد.

به‌دلیل شرجی‌بودن هوا در تابستان که می‌تواند برای بسیاری ناخوشایند باشد، توصیه می‌شود در اردیبهشت‌ماه به پارک جنگلی فین سفر کنید تا از زیبایی طبیعت و هوای مطبوع شمال لذت ببرید؛ اما اگر تجهیزات کامل برای اقامت در مکان‌های طبیعی ندارید یا فقط در تابستان فرصت سفر دارید، بهتر است با اجاره ویلا در چالوس اقامت خود را راحت‌تر کنید.

جنگل چالدره

پارک جنگلی چالدره در تنکابن، با ارائه امکانات متنوعی ازجمله رستوران‌های سنتی، کافی‌شاپ و قهوه‌خانه‌ها، سکوها و آلاچیق‌ها برای استراحت در فضای باز و همچنین امکانات برای ماهیگیری که به‌صورت آموزشی نیز ارائه می‌دهد، به گردشگران فرصت مناسبی برای لذت‌بردن از طبیعت و انجام فعالیت‌های خارجی می‌دهد. اقامتگاه‌ها و کلبه‌های درون جنگل، این پارک را به مقصدی ایده‌آل برای اقامت در طبیعت تبدیل کرده‌اند؛ به‌طوری‌که بازدیدکنندگان نیازی به اجاره ویلا در چالوس را ندارند.

سایر جاذبه‌های رامسر و چالوس

به‌غیر از جنگل‌ها، شمال ایران از جاذبه‌های دیگری نیز برخوردار است. برخی از این جاذبه‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین رامسر از ساحل شروع می‌شود و با ظرفیت جابه‌جایی ۴ هزار نفر و طول ۲ کیلومتر، شما را در ۱۲ دقیقه به ارتفاع ۷۰۰متری منطقه می‌برد. از بالا می‌توانید از شهربازی، بزرگ‌ترین سینمای ۶بعدی منطقه، پینت‌بال، جت‌اسکی، اسکی روی آب، قایق‌سواری، رستوران‌ها و مراکز خرید لذت ببرید؛ همچنین، مناظر زیبای جنگل‌ها و دریای خزر را نیز تماشا کنید.

برای برخی افراد، یک روز برای تفریح در این مجموعه کافی نیست؛ بنابراین، می‌توانند از گزینه‌های اجاره ویلا در رامسر استفاده کنند و با اقامت ویلا در رامسر، از این مجموعه نهایت استفاده و لذت را ببرند.

مرداب هسل

مرداب هسل، که به‌عنوان جنگل مشعل شناخته می‌شود، یکی از زیباترین مقاصد طبیعی استان مازندران است. این مرداب با ویژگی‌های استثنایی خود، ازجمله تغییر رنگ آب در طول فصل‌های سال، همواره توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. باوجود ویلا و هتل‌های فروان در نزدیکی این منطقه، امکانات مناسبی برای اقامت و استراحت فراهم شده‌است که این امر بازدید از مرداب هسل را برای علاقه‌مندان به گردشگری طبیعتی، امکان‌پذیر می‌کند.

حرف آخر

در این مقاله، به معرفی بهترین جنگل‌های شمال ایران پرداختیم که همواره جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. برای تجربه بهتر و لذت‌بردن از این مناطق زیبا، به اقامتی راحت در نزدیکی این جاذبه‌ها نیاز دارید. در این راستا، می‌توانید با اجاره ویلا در چالوس و ویلا در رامسر، از آرامش و زیبایی طبیعت در کنار این جنگل‌ها لذت ببرید.