شناسه خبر : 15194 لینک کوتاه

وزیران ورزش و بهداشت تفاهمنامه امضا کردند

تفاهم تحرک

حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دو وزیر کابینه دولت یازدهم رسیده، قرار است یک دفتر سلامت در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود که با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت و با کار کارشناسی مشترک، پیشنهادهای عملی برای افزایش سرانه ورزش و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات ورزش همگانی و ارتقای سلامت جسمی و روانی مردم را برای تصویب نهایی به شورای عالی سلامت به ریاست رئیس‌جمهوری ارائه کنند تا این شورا تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.
وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهمنامه وزارت بهداشت با وزارت ورزش و جوانان گفت: «اقتصاد ورزش در ایران نسبت به بیشتر کشورهای دنیا کوچک‌تر است و لازم است برای توسعه این بخش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ورزش افزایش یابد. باید سازوکاری را فراهم کنیم که بخش خصوصی و خیرین هم وارد اقتصاد ورزش شوند، برای همین به دنبال ظرفیت‌های قانونی جدیدی هستیم که در این عرصه ایجاد شود تا بتوانیم ضریب بهره‌وری را در حوزه ورزش بالا ببریم. اگر تحرک و ورزش در بین جوانان و کل جامعه افزایش پیدا کند، امید به زندگی سالم نیز در کشور بالا می‌رود؛ چرا که ورزش همگانی باید به یکی از مطالبات جدی جوانان و مردم تبدیل شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در کنار توجه به اشتغال، مسکن و تحصیل، امکانات لازم برای ورزش جوانان را نیز فراهم کنیم.»
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به افزایش سن امید به زندگی ایرانیان اعلام کرد: «سن امید به زندگی زنان ایرانی به 5 /80 سال و سن امید به زندگی مردان به 79 سال رسیده است، البته طولانی شدن عمر ایرانیان مشکلاتی را هم به همراه داشته است از جمله اینکه 10 سال از عمر مردم با معلولیت است که علت اصلی آن کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب است. 50 درصد مردم کشور اضافه‌وزن دارند که بیشتر آنان نیز زنان هستند.» قاضی‌زاده‌هاشمی البته در حاشیه این مراسم گفت: «نباید تقصیر همه مشکلات را به گردن مردم بیندازیم، اشکال در کار ما مسوولان است که در دولت‌های مختلف اهتمام لازم را برای تامین زیرساخت‌های مناسب برای ورزش مردم فراهم نکرده‌ایم و مجلس‌های مختلف نیز اعتبارات و منابع کافی را برای این کار تامین نکرده‌اند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها