شناسه خبر : 46792 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین آسانسور برای ساختمان مسکونی کدام است؟

با وجود رشد جمعیت شهرها و کمبود زمین، ساخت و ساز برج ها و ساختمان های بلند در شهرهای مختلف رشد زیادی پیدا کرده است.

بهترین آسانسور برای ساختمان مسکونی کدام است؟

رپرتاژ آگهی: به طوری که در هر نقطه از شهرهای بزرگ ساختمان های بلندی احداث شده اند که رفت و آمد در بین طبقات آن ها تنها با آسانسورهای ایمن و کارآمد امکان پذیر است.

ساختمان های مسکونی چند طبقه، مکان هایی هستند که در آن ها افراد، بیشترین تردد را از طریق آسانسور دارند. در این ساختمان ها که به شکل برج هایی بلند دیده می شوند، آسانسورهای قدرتمندی نیز نصب و راه اندازی می شوند تا بتوانند کاربران بسیاری را در اوقات مختلف شبانه روز جابجا کنند.

در این مطلب بهترین آسانسور برای انواع ساختمان مسکونی را معرفی کرده و ویژگی های آن را بیان کرده ایم.

انواع آسانسور برای ساختمان های مسکونی

در ساختمان های مسکونی انواع آسانسورها نصب و راه اندازی می شوند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در ادامه به معرفی مختصر هر کدام از این سیستم ها پرداخته ایم که می توانند برای ساختمان مسکونی قابل استفاده باشند.

  • آسانسورهای کششی

آسانسورهای کششی بر اساس مکانیزم کششی که نیروی آن از طریق الکتروموتور تامین می شود، کار می کنند. به این صورت که موتور با چرخاندن فلکه کششی، سبب کشیدن سیم بکسل هایی می شود که به کابین آسانسور متصل هستند. به منظور ایجاد تعادل در وزن کابین و بار داخل آن و کاهش فشار به موتور از وزنه تعادل در این بالابرها استفاده می شود.

آسانسورهای کششی از نظر وجود گیربکس یا جعبه دنده به دو نوع گیربکسی و گیرلس تقسیم می شوند. در مدل های گیربکسی نیروی موتور توسط جعبه دنده کنترل و تنظیم می شود و سپس به فلکه کشسی و سیم بکس ها منتقل می شود. اما در مدل های گیرلس نیروی موتور به طور مستقیم به فلکه کششی و سیم بکسل ها منتقل می شود. البته فلکه کششی نیز توسط تجهیزاتی همچون درایو کنترل و اینورتر کنترل می شود. سرعت آسانسورهای گیرلس نسبت به مدل های گیربکسی بالاتر است.

 آسانسورهای کششی به دلیل سرعت بالاتر و امکان پیمودن مسیری طولانی برای ساختمان های بلند و برج های مسکونی گزینه ایده آلی هستند.

  • آسانسورهای هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیک سیستم های دیگری هستند که قابلیت نصب در ساختمان های مسکونی را دارند. در این بالابرها نیروی هیدرولیک حاصل از فشار روغن یا سیال هیدرولیک عامل حرکت کابین است. به این صورت که موتور الکتریکی، پمپ هیدرولیک را به کار می اندازد. پمپ هیدرولیک با پمپاژ کردن روغن هیدرولیک از مخزن به داخل سیلندر باعث فشرده شدن روغن می شود. فشرده شدن روغن سبب حرکت پیستون و جک های متصل به آن می شود. جک ها از طرف بالا به کابین ها متصل هستند و بالا رفتن آن ها باعث حرکت کابین به سمت بالا می شود. آسانسورهای هیدرولیک به دلیل آن که قادر به پیمودن مسیری طولانی نیستند، برای ساختمان های مسکونی کم ارتفاع گزینه مناسبی هستند. این سیستم ها نرم و آرام حرکت کرده و در هنگام کار کردن دچار تکان خوردن و لرزش نمی شوند.

آسانسور برای ساختمان مسکونی

  • آسانسورهای روملس

آسانسورها غالبا برای نصب تجهیزات تولید و انتقال نیرو و برخی تجهیزات دیگر، به اتاقی به نام موتورخانه نیاز دارند. اما در ساختمان هایی که فضای کافی برای ساخت موتورخانه وجود ندارد، می توان از آسانسورهای روملس یا بدون موتورخانه استفاده کرد. در این بالابرها موتور در بالاترین نقطه از چاه آسانسور نصب می شود. موتورهای مورد استفاده در این آسانسورها غالبا از نوع گیرلس هستند. زیرا این موتورها ابعاد کوچکی داشته و نیاز به جعبه دنده ندارند. همین موضوع باعث می شود تا بتوان موتور را بدون ساخت موتورخانه در داخل چاه آسانسور نصب کرد. بالابرهای روملس برای ساختمان های مسکونی که به دلیل محدودیت فضا امکان ساخت موتورخانه ندارند، گزینه مناسبی تلقی می شوند.

ویژگی های بهترین آسانسور برای ساختمان مسکونی

در ادامه به بررسی ویژگی هایی پرداخته ایم که یک آسانسور با برخورداری از آن ها می تواند بهترین سیستم برای نصب در ساختمان مسکونی باشد.

  • عملکرد مطلوب

قطعا یکی از ویژگی های بهترین آسانسور برای ساختمان مسکونی عملکرد یا کارایی مطلوب آن است. افرادی که در ساختمان های مسکونی چند طبقه زندگی می کنند، هیچ گاه از آسانسوری که به درستی کار نکرده و آن ها را به سرعت در بین طبقات جابجا نکند، احساس رضایت نخواهند داشت.

  • دسترسی آسان

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید بهترین آسانسور مسکونی داشته باشد، دسترسی آسان به آن است. این ویژگی به این معناست که در هر زمان که کاربران نیاز به جابجایی بین طبقات ساختمان را داشته باشند، باید آسانسور آماده استفاده باشد. آماده و در دسترس بودن آسانسور باید در تمام ساعات شبانه روز باشد.

  • طراحی مناسب و زیبایی ظاهری

آسانسورهای مسکونی با توجه به نوع کاربری شان، باید طراحی مناسب و ظاهری زیبا داشته باشند. این آسانسورها با بالابرهایی که برای جابجایی بار در مکان ها و پروژه های صنعتی به کار می روند، کاملا تفاوت دارند. علاوه بر این، طراحی ظاهری آسانسورهای مسکونی باید به نحوی باشد که با دکوراسیون و معماری کلی ساختمان یا آپارتمان تناسب داشته باشد.

  • استفاده از متریال باکیفیت در ساخت آسانسور

بهترین آسانسور برای ساختمان مسکونی، سیستمی است که در ساخت تجهیزات مختلف آن، از متریال باکیفیت و کاملا مرغوبی استفاده شده باشد. در این صورت قطعات آسانسور استهلاک کمی خواهند داشت و می توانند تا سال ها دوام بیاورند. قطعات باکیفیت علاوه بر این که زودتر مستهلک و خراب نمی شوند، باعث عملکرد بهتر آسانسور نیز می شوند.

  • ظرفیت کافی

یک آسانسور در ساختمان مسکونی باید ظرفیت کافی داشته و جوابگوی نیازهای جابجایی کاربران باشد. آسانسورها با توجه به میزان ترافیک کاربران در ساختمان ها با ظرفیت های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. در ساختمان های مسکونی نسبتا شلوغ و پرتردد نصب یک آسانسور کوچک به هیچ وجه جوابگوی نیازهای کاربران نخواهد بود و مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

  • مجهز به امکانات و آپشن های جدید

ویژگی دیگری که بهترین بالابر برای ساختمان مسکونی می تواند داشته باشد، مجهز بودن به امکانات و آپشن های جدید است. فناوری ساخت آسانسور دائما در حال پیشرفت است و سیستم های تولیدی همواره مجهز به آپشن ها و امکانات جدیدی می شوند. این امکانات و آپشن ها راحتی هر چه بیشتر کاربران به هنگام جابجایی بین طبقات ساختمان را ایجاد می کنند.

  • ایمنی بالا

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می توان یک سیستم آسانسور را از سایر دستگاه ها متمایز کرد، ایمنی بالای آن به هنگام استفاده توسط کاربران است. ایمنی در مورد تمامی آسانسورها از جمله مدل های مسکونی اهمیت زیادی دارد. به طوری که اگر یک آسانسور تمام ویژگی های مطلوب را داشته، اما فاقد معیارهای کافی ایمنی باشد، سیستمی ناقص و ناکارآمد محسوب می شود.

  • سازگاری با محیط زیست

با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست، آسانسورها نیز باید به نحوی تولید شوند که استفاده از آن ها با محیط زیست سازگاری داشته باشد. بهترین آسانسور برای یک ساختمان مسکونی باید مطابق با استانداردهای حفظ محیط زیست طراحی و ساخته شود.

  • برخورداری از سیستم نورپردازی مطلوب

نورپردازی و روشنایی مطلوب یکی از ویژگی هایی است که بهترین بالابر برای ساختمان مسکونی باید از آن برخوردار باشد. داخل کابین و فضای طبقات آسانسور باید از نورپردازی و روشنایی مناسبی برخوردار باشند. استفاده از انواع لامپ های زیبایی که فضای طبقات و کابین را به طور کامل روشن می کنند، معیاری است که باعث تمایز یک آسانسور از سایر سیستم ها می شود.

  • داشتن گارانتی معتبر

هر آسانسوری پس از خرید و نصب باید گارانتی معتبر داشته باشد. بدون وجود گارانتی معتبر، استفاده از آسانسور با ریسک همراه بوده و ممکن است با انواع خرابی ها، هزینه های زیادی به مالک یا مدیر ساختمان تحمیل شود. اما وجود گارانتی آسانسور باعث می شود تا مدت مشخصی، هر زمان که سیستم دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات شود، بتوان از خدمات رایگان گارانتی بهره مند شد.

آسانسور

شرکت اوکسین لیفت، تولید کننده بهترین آسانسور برای ساختمان های مسکونی

شرکت اوکسین لیفت، مجموعه ای فعال و پیشرو در صنعت آسانسور و تجهیزات وابسته است که با تولید انواع آسانسورهای باکیفیت، توانسته است به برندی متمایز از دیگران تبدیل شود. این شرکت در بخشی از فعالیت های تولیدی خود به طراحی و تولید انواع آسانسورها برای ساختمان های مسکونی می پردازد.

این آسانسورها از نظر کارایی و عملکرد، ایمنی، کیفیت تجهیزات و قطعات، برخورداری از فناوری ها و آپشن ها و سایر ویژگی ها در سطح بالایی هستند. همچنین بالابرهای تولیدی در شرکت اوکسین با معیارهای زیست محیطی سازگاری دارند.

این شرکت پس از نصب و راه اندازی آسانسورها در محل، گارانتی معتبر را به منظور برخورداری از خدمات تعمیر یا تعویض قطعات به مشتریان ارائه می کند. در پایان باید بگوییم آسانسورهای مسکونی که در شرکت اوکسین تولید و عرضه می شوند، می توانند جزء بهترین نوع این آسانسورها باشند.

جهت مشاوره رایگان برای انتخاب آسانسور مناسب ساختمان مسکونی خود، لطفا نام شرکت اوکسین لیفت را در گوگل سرچ کنید و با کارشناسان اوکسین در تماس باشید.