شناسه خبر : 46791 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چگونه بلیط هواپیما مشهد را ارزان خریداری کنیم؟

مشهد پایتخت مذهبی ایران است. این شهر مقدس با حرم امام رضا(ع) شناخته می‌شود.

چگونه بلیط هواپیما مشهد را ارزان خریداری کنیم؟

به جز دلایل مذهبی و اعتقادی، مشهد مکان‌های گردشگری و تفریحی بسیاری را در خود جای داده که باعث سرریز شدن خیل عظیم گردشگر در این شهر است.

همچنین مشهد و استان خراسان با قرار گرفتن در مرز شمال شرق کشور، راهی برای مبادلات تجاری و اقتصادی‌اند و صاحبان کسب و کار از شهر‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند.

اما چگونه بلیط هواپیما مشهد را ارزان خریداری کنیم؟ به علت درخواست زیاد برای بلیط هواپیما مشهد، در صورت نداشتن اطلاعات خریدی مناسب را تجربه نمی‌کنید. در ادامه راهکارهایی برای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما مشهد را به شما ارائه می‌کنیم.

انتخاب زمان مناسب سفر

برای سفری مقرون به صرفه کافیست، در روزهای شلوغ مشهد از سفر به این شهر اجتناب کنید. مشهد طی سالهای گذشته رتبه یک در سفرهای نوروزی را به خود اختصاص داده است. هنگام مراسمات مذهبی مختلف، مشهد یکی از شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و برای سفر مناسب نیست. ضمن اینکه در زمان شلوغی به غیر از هزینه بلیط، هزینه اقامت و دیگر موارد سفر هم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در فصل پاییز؛ هوای گرم و خشک مشهد رو به خنکی می‌رود و با بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها درخواست سفر سیاحتی به این شهر کاهش پیدا می‌کند، این فصل و فصل زمستان در صورتی که به ایام وفات و تولد امام رضا(ع) نزدیک نباشد بهترین زمان سفر مقرون به صرفه هستند. همچنین در وسط هفته نرخ قیمت بلیط هواپیما مشهد کاهش زیادی نسبت به آخر هفته دارد و ساعات انتهایی روز هم نسبت به ساعات میانی روز قیمت پایین‌تری دارد.

دلایل درخواست زیاد سفر هوایی به مشهد

موقعیت جغرافیایی مشهد، دلیل اصلی تقاضای زیاد سفر هوایی به این شهر است. در واقع مشهد با شهرهای پر جمعیتی مانند: بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه، تبریز، اهواز و... فاصله زیادی دارد. سفر زمینی از این شهر‌ها به مشهد بسیار سخت و طاقت فرسا است. در سفر هوایی اما با راحتی بیشتر و سرعت بالاتر در فاصله دو ساعته می‌توان به این شهر رسید.

بلیط هواپیما ارزان مشهد

خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد

برای خرید بلیط هواپیما متغیرهای بیشتری به غیر از فصل مطرح است. در ادامه به بررسی ارزان‌ترین بلیط هواپیما مشهد خواهیم پرداخت.

خرید بلیط سیستمی مشهد

اگر زمان سفر شما مشخص است، خرید بلیط سیستمی از روزها قبل می‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد. در صورتی که در ایام خاصی می‌خواهید به سفر بروید بهتر است از ماه قبل برای خرید بلیط سیستمی اقدام کنید. هرچند بلیط سیستمی در صورت نزدیک شدن به تاریخ سفر گران و یا ارزان نخواهد شد اما در تاریخ های پر رفت و آمد معمولا قیمت پایین‌تری نسبت به بلیط چارتری دارند و زودتر از موعد فروش آنها به اتمام می‌رسد.

خرید بلیط چارتری مشهد

در صورتی که در تاریخ‌های پر رفت و آمد به سفر نمی‌روید، بلیط چارتری برای شما مقرون به صرفه است. بلیط‌های چارتری که از ماه ها قبل توسط آژانس‌های هوایی از ایرلاین‌ها خریداری شده‌اند در تاریخ های کم رفت و آمد با تخفیف های خوبی همراه هستند و می توانید با قیمت پایین به سفر هوایی خود برسید. دقت کنید که در بلیط چارتری امکان کنسل کردن بلیط را نخواهید داشت. در واقع به علت ارزان بودن بلیط هنگام خرید با شما شرط می‌شود که در صورت منصرف شدن از سفر، امکان استرداد پول برای شما فراهم نخواهد بود.

خرید ارزان بلیط هواپیما مشهد

بلیط لحظه آخری مشهد

بلیط لحظه آخری، نوعی بلیط چارتری محسوب می‌شود که هنوز به فروش نرفته است. در فاصله چند ساعت مانده به پرواز و نهایتا روز قبل از پرواز بلیط های لحظه آخری توسط چارتر کننده با قیمت بسیار کم عرضه می شود. اگر برای سفر به مشهد محدودیت زمانی ندارید با عضو شدن در کانال‌های اطلاع رسانی آژانس ها می توانید از بلیط های لحظه آخری مطلع شوید. در صورتی که بلیط لحظه آخری پیدا کردید و امکان سفر برای شما فراهم بود در خرید آن تعلل نکنید چرا که این بلیط ها خواهان زیاد دارند و به علت قیمت کم ( گاها ارزان‌تر از اتوبوس ) به سرعت به فروش می‌رسند.

خرید بلیط کلاس اکونومی

برای سفر به مشهد دو کلاس اکونومی و بیزینسی وجود دارد. طول زمان سفر به مشهد از هر نقطه از کشور بیش از سه ساعت نمی‌شود. اگر با اندکی راحت نبودن صندلی هواپیما مشکلی ندارید و برای مدت کم می‌توانید کمی به خود زحمت بدهید، بلیط های اکونومی از قیمت‌های بسیار مناسب‌تری نسبت به کلاس بیزینسی برخوردار هستند.

خرید بلیط رفت و برگشت

ممکن است بلیط‌هایی برای سفر به مشهد با قیمت مناسب موجود باشد اما برای برگشت بلیط ها قیمت های گزافی داشته باشند. در صورتی که طول سفر شما دارای بازه مشخصی است، حتما بلیط خود را رفت و برگشت تهیه کنید تا برای بازگشت به منزل به دردسر نخورید. همچنین آژانس های هوایی برای بلیط های رفت و برگشت عموما تخفیف های خوبی در نظر می‌گیرند و نسبت به بلیط یک طرفه از قیمت کمتری دارند.

انتخاب ایرلاین ارزان

ایرلاین‌ها بسته به نوع خدماتی که عرضه می‌کنند دارای قیمت‌های متفاوت هستند. هنگام جستجو ممکن است پرواز‌هایی از ایرلاین‌های مختلف با کلاس یکسان و قیمت‌های متفاوت را مشاهده کنید. به طور کلی ایرلاین‌های ایران ایر، ماهان ایر و قشم ایر نسبت به خدمات خود قیمت مناسبی دارند و با بررسی قیمت آنها نسبت به خرید خود اقدام کنید.

جمع بندی

سفر به مشهد مقدس با راهکارهای داده شده ارزانتر از هر زمان دیگری است. شما می‌توانید با جستجو در بازه‌های مختلف زمانی بلیط هواپیما خود را خریداری کنید. مشهد همیشه مسافر دارد پس اگر زمان سفر شما قابل تغییر نیست در خرید بلیط خود تعلل نکنید چرا که ممکن است در روزهای پایانی سر رسید زمان سفرتان، هیچ بلیطی برای شما نباشد!